• حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند :
  • «كار خوب» اندوخته‌اي ماندني
  • و ميوه‌اي پاكيزه و خوشگوار است.
  •  

    لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق

    بدين وسيله با احترام از زحمات ارزشمند اساتيد ارجمند كه در امر معاينات عمومي و دندانپزشكي

    دانش آموزان، با مدرسه همكاري نمودند كمال تشكر و قدرداني را داريم.

     

    سركار خانم دكتر ملااسدالله(تقوي)                     دندانپزشكي

    سركار خانم دكتر تراب نژاد(خاكساريان)                عمومي

    سركار خانم دكتر تفضلي هرندي(رضواني)            عمومي

    سركار خانم دكتر سليميان(اشرفي)                   دندانپزشكي

    سركار خانم دكتر ربيعي(فضلي)                        دندانپزشكي

    جناب آقاي دكتر حقايقي                                  عمومي

    جناب آقاي دكتر حصاري                                   دندانپزشكي

     



     

     

     



     

     

    فضاي مدرسه

     

     



     

     كسب رتبه برتر در مسابقات

                                    حفظ و قرائت قرآن كريم منطقه 1

                                                              را به شما دختران عزيزمان و خانواده

                                                                                    محترمتان تبريك عرض مي نماييم.

     

    خانم فاطمه اسماعيلي              پايه چهارم                  حفظ

    خانم مليكا جلالي                      پايه پنجم                   قرائت

    خانم نرگس آراسته                    پايه سوم                   قرائت 

    خانم زهرا ميرانصاري                  پايه پنجم                   حفظ

    خانم نرگس فاضلي                    پايه ششم                 حفظ

     



    كسب رتبه پنجم كشوري در آزمون مبتكران

                                                      توسط دخترانمان در پايه پنجم را تبريك مي گوييم.                              



     

    مسابقه و سرگرمی

    تغذیه

    خواندنی

    رشد فرايندي پيچيده است كه به هورمونهاي متعددي نياز دارد، هورمونهايي كه اتفاقات متعدد بيولوژيك را در خون، اعضاي بدن، عضلات و استخوانها موجب ميشوند.

    هورموني پروتئيني موسوم به هورمون رشد كه از هيپوفيز ترشح ميشود كليد اين فعل و انفعالات است.عوامل متعددي بر توليد اين هورمون مؤثر هستند از جمله عادات غذایی، استرس و ورزش و مهمترين عامل توليد آن در کودکان، "خواب" است.هورمون رشد در طي روز آزاد ميشود. ولي در مورد كودكان، بيشترين زمان آزاد شدن اين هورمون كمي پس از آغاز خوابي عميق است.توليد هورمون رشد در كودكاني كه مشكلات جدي جسمي هنگام خواب نيز دارند، مثل مشكل تنفس نامنظم در خواب ،كمتر ميشود.تغييرات ديگري نيز در هورمونهاي بدنكودكاني كه خواب كافي ندارند بروز ميكند.

    "خواب"  عامل مهمی در رشد کودک است. در کنار تغذیه و عامل وراثت آنچه که بر رشد قدی کودکان تاثیرگذار است، خواب خوب شبانه است. بسیاری از کودکان ممکن است خواب بعدازظهر داشته باشند ولی شب‌ها دیر بخوابند.این نوع خوابیدن مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. در زمان خواب و در زمان فعالیت روزانه هورمون رشد ترشح می‌شود. بسیار مهم است که کودکان خواب خوب شبانه(قبل از ساعت 11) داشته باشند و همچنین به میزان کافی فعالیت کنند. هنگامی که هورمون رشد به اندازه کافی ترشح نشود، رشد قدی تا حدی دچار اختلال می‌شود.

    هورمونهايي كه گرسنگي و اشتها را تنظيم ميكنند تحت تاثير خواب قرار گرفته و به پرخوري يا ترجيح دادن كربوهيدراتهاي پركالري منجر ميشود.

    كمبود خواب ميتواند بر هضم اين غذاها نيز تاثير بگذارد، و به ايجاد انسولين ناكافي بيانجامد، كه با ديابت نوع دوم مرتبط است.

    كمبود خواب در شب همچنين ميتواند مهارتهاي حركتي و تمركز را در طول روز تحت تاثير قرار دهد كه در نهايت باعث تصادفهاي بيشتر و مشكلات رفتاري و عملكرد ضعيف در مدرسه ميشود. 

    علاوه براین دو علت شایع، علل دیگری مانند بیماری عمومی چون سوءتغذیه، کمبود ویتامین‌های   D  و Caکه موجب نرمی استخوان می‌شوند، بیماری سلیاک که به حساسیت به پروتئین گندم(گلوتن) منجر می‌شود، بیماری‌های مزمن مانند کم‌خونی، بیماری‌های التهابی و... نیز می‌توانند موجب کوتاهی قد شوند.

    تضمين خواب خوب شبانه

    اغلب كودكان به خوابي بيش از آنچه والدينشان لازم ميدانند نياز دارند.نشانه هاي اينكه كودك شما خواب كافي نداشته است وسواس و بيحالي در روز، به خواب رفتن در اتومبيل و سخت بيدار شدن اوست.اگر كودك شما در زمان خواب بيش فعال است يا پيش از زمان خواب خسته به نظر ميرسد نشانه ي ديگري است از اينكه برنامه ي خواب او نظم كافي را ندارد.

    براي كمك به كودكتان :

    • برنامه ي ثابت و مستحكم خواب روزانه بريزيد و به آن پايبند باشيد
    • يك خط مشي ثابت براي زمان خواب داشته باشيد تا كودكتان بتواند ساعت خواب بدنش را تنظيم كند. اينكار را ميتوان با حمام يا خوردن يك لیوان شیر گرم یا یک سیب، خواندن قصه، حرف زدن آرام با او انجام داد.
    • توصیه می‌شود کودک تا حدامکان یک ساعت قبل از خواب، قندهای ساده مثل شکر، شکلات، آب‌ نبات، تافی و... مصرف نکند چون قندهای ساده خود در ترشح هورمون رشد اختلال ایجاد می‌کنند.
    • مطمئن شويد كه اتاق كودكتان براي خواب مساعد است. اتاق وي بايد تاريك و ساكت باشد.
    • از بازيهاي سخت فيزيكي مثل كشتي گرفتن پيش از خواب بپرهيزيد.
    • در تعطيلات يا آخرهفته ها به برنامه ي زمانبندي و خط مشي خواب پايبند باشيد.

    هر از چند گاهي تنوع داشتن به مشكلات بلندمدت نميانجامد ولي برنامه ي زماني نامرتب خواب ميتواند به عادت بدخوابي منجر شود.

    آدرس : ولنجک، بلوار دانشجو، بالاتر از دانشگاه شهید بهشتی، میدان یاسمن، خیابان عدالت، کوی عدالت 2
    تلفن : 22410616-22413020
    رايانامه : sschool@roshangar1.ir